Handhaving omgevingsvergunning door gemeente

Woning gerelateerde vragen
secretariaat

Handhaving omgevingsvergunning door gemeente

Bericht door secretariaat »

Deze vraag bereikte ons via NextDoor:
Omgevingsvergunning dakkappel. Ik kreeg hedenmorgen brief van gemeente dat ik geen omgevingsvergunning heb voor mijn dakkapel.
( is alleen nodig als dakkapel aan voorzijde is)
Het huis was een huurhuis en de dakkapel is ong. begin jaren 80 (?) geplaatst. Huis gekocht midden jaren 90. Meanderwoning Balsemkruid
Iemand ervaring waarom Bouw- en Woningtoezicht nu met deze aktie komt?
Is het een terechte aktie?
We vinden het zeer vreemd dat de gemeente na 35 jaar ineens gaat mekkeren over een omgevingsvergunning en willen hier meer over weten.
Hier duiken wij vanaf aanstaande maandag even in.

Heeft u ook een brief van de gemeente ontvangen met een dergelijke melding na 30 a 35 jaar ? Laat het ons even weten.
Reageren of nieuwe berichten plaatsen op ons forum ? Maak even een account aan. Steunt u ons ? Dank u wel.
Peggy

Re: Handhaving omgevingsvergunning door gemeente

Bericht door Peggy »

Hi,

Wij hebben idd ook zo'n brief ontvangen. Wij hebben dit huis toen (10 jaar geleden) met die dakkapel erop gekocht. Ik weet dus niet hoe lang dit erop zit.
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Peggy schreef: 26 jul 2020, 09:19 Hi,
Wij hebben idd ook zo'n brief ontvangen. Wij hebben dit huis toen (10 jaar geleden) met die dakkapel erop gekocht. Ik weet dus niet hoe lang dit erop zit.
Wilt u mij aub uw adres sturen via WhatsApp (0621625507) of, indien mogelijk, een scan van de brief ?
We gegeven delen wij niet en zodra dit dossier is gesloten gaat alles met een adres erop weg.
Reageren of nieuwe berichten plaatsen op ons forum ? Maak even een account aan.

Steunt u ons ? Dank u wel.

Bewonersorganisatie Kruidenbuurt wil graag je feedback. Post een review op Trustpilot. https://nl.trustpilot.com/review/kruidenbuurt.nl
Jacco

Bericht door Jacco »

Wij hebben ook een brief gehad. We hebben ons huis in 2012 gekocht aan de Balsemkruid met dakkapel er al op. Ik schat dat deze er in 2006 of 2007 op is gezet. Ben benieuwd naar de reactie op jullie telefoontje voordat ik zelf ga bellen.
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Jacco schreef: 26 jul 2020, 09:32 Wij hebben ook een brief gehad. We hebben ons huis in 2012 gekocht aan de Balsemkruid met dakkapel er al op. Ik schat dat deze er in 2006 of 2007 op is gezet. Ben benieuwd naar de reactie op jullie telefoontje voordat ik zelf ga bellen.
Wilt u ook graag uw straat plus huisnummer doorsturen via Whatsapp ( 0621625507) of indien mogelijk, een scan van de brief.
Uw gegeven delen wij niet, bij sluiten dossier verwijderen wij alle gegevens
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Naar aanleiding van deze brieven heeft Leefbaar Rotterdam inmiddels vragen aan de raad gesteld.
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Eerste poging gedaan om de bouwinspecteur te spreken te krijgen. Wellicht is het koffietijd ..
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Inmiddels Mw. Adriana gesproken. Samenvatting hieronder.
Inmiddels zijn er vragen gesteld door Leefbaar Rotterdam over deze actie.
Goedemorgen beste Mw. Adriana,

Zoals beloofd een korte samenvatting van ons gesprek:
  • Wij zijn door een aantal bewoners benaderd met vragen over deze actie.
  • In het verleden is er een melding gemaakt over een mogelijk illegale bouw van een dakkapel. Er was nu de tijd dit op te pakken.
  • Om de rest na te lopen is er besloten een x-aantal (u dacht 16) woningen te controleren.
  • Een enkele bewoner heeft 35 jaar terug laten plaatsen en enkele bewoners hebben 6 tot 10 jaar terug laten (en heeft daar papieren voor liggen) In verband met privacy vermeld ik in deze mail géén namen en adressen. De gegevens die wij nu hebben worden na sluiten dossier direct verwijderd.
  • U heeft inmiddels ook al verschillende bewoners gesproken die hebben aangegeven hun zaken netjes aangevraagd te hebben. Hiervan kon u de vergunningen niet terug vinden.
  • Deze actie is uitgevoerd in vakantie (en Corona) tijd met een reactietijd van twee weken waardoor hier onnodig veel onrust is gezaaid onder bewoners.
Al met al vinden wij, de Bewonersorganisatie Kruidenbuurt sprekende namens bewoners, deze actie daarom niet heel erg netjes en correct (ook gezien de tijd waarin dit is opgepakt)

U heeft aangegeven dat dit verder wordt uitgezocht. Hiervan willen wij graag op de hoogte gehouden worden.

Wij verwachten van u een passende en correcte reactie naar aanleiding van deze actie richting de betreffende bewoners.
bernard
Site Admin

Bericht door bernard »

Inmiddels wordt er bij de gemeente (afdeling bouwinspectie) e.a. uitgezocht hoe het nu zit.
Ook zijn er vragen gesteld door Leefbaar Rotterdam over deze gang van zaken.

Ons advies :
Heeft u een vergunning voor de dakkapel : bel alsnog even met de beste mevrouw vermeld in de brief en geef daar aan dat u de betreffende bewijzen hiervan heeft liggen.
secretariaat

Bericht door secretariaat »

Blijkbaar is er niet al te lang geleden een dakkapel geplaatst waar bezwaar op is gemaakt.
Zeer waarschijnlijk als gevolg van vindbaarheid vergunning is er besloten steekproeven te houden in de Balsemkruid.

Tot op heden geen extra informatie bekend.
Reageren of nieuwe berichten plaatsen op ons forum ? Maak even een account aan. Steunt u ons ? Dank u wel.