Wat als ... het dak vervangen moet worden

Woning gerelateerde vragen
secretariaat

Wat als ... het dak vervangen moet worden

Bericht door secretariaat »

Een vraag voor Doorzonwoning bezitters :
Het dak is samen met het collecteurriool een gezamenlijk deel van het blok.
Het dak heeft niet het eeuwige leven en zal ooit een keer of gerenoveerd of vervangen moeten worden.
  • Heeft u hier al eens over nagedacht?
  • Heeft u hier ideeën bij hoe een dergelijk project te laten uitvoeren?
  • Zou u dit samen met uw buren oppakken ?
  • Heeft u voor dit soort reparaties/projecten een apart spaarpotje?
  • Heeft u het hier al een over gesproken met uw buren?
Let wel : We weten op dit moment niet de huidige staat van het dak.
Een dergelijk project kan nog jaren op zich laten wachten tot het echt nodig is.

We zijn benieuwd naar uw ideeën (en meningen) bij dit onderwerp.
Reageren of nieuwe berichten plaatsen op ons forum ? Maak even een account aan. Steunt u ons ? Dank u wel.
Ria53

Re: Wat als ... het dak vervangen moet worden

Bericht door Ria53 »

In 2016 heb ik een dakreparatie laten doen, dit n.a.v. een lekkage, de nokas hebben ze iets aan gedaan, de schoorsteen, lood vervangen. Was een dure aangelegenheid en ik hoop dan ook dat ons dak voorlopig goed blijft. Met mijn buren overleggen is geen optie, want het is een huurhuis en Vestia is niet zo bereid om iets gezamenlijk met een koper te doen, dit weet ik uit ervaring
secretariaat

Re: Wat als ... het dak vervangen moet worden

Bericht door secretariaat »

Het is inderdaad een hoop geld. Mocht het dak vervangen moeten worden zal dit over het gehele blok moeten worden uitgevoerd. We zijn reuze benieuwd of iemand hier al over heeft nagedacht. Op de een of andere manier zullen dan alle bewoners in het blok mee moeten doen. Dit is een uitdaging.. ook omdat er nog een andere belangenpartij is : Vestia.
Reageren of nieuwe berichten plaatsen op ons forum ? Maak even een account aan. Steunt u ons ? Dank u wel.